Monday, February 1, 2010

Karnival Pengajian Tinggi

Hari Pertama bulan Februari 2010 saya mulakan dengan langkah baru ke sekolah. Terasa semangat terus membara setelah mengunjungi karnival pengajian tinggi di Suria Sabah Kota Kinabalu semalam. Karnival yang memaparkan pelbagai peluang untuk melanjutkan pelajaran di peringkat yang lebih tinggi. Ada banyak universit dan kolej yang mengadakan pameran di sana. Bermacam-macam maklumat yang kami perolehi.


Seperti kata abah jika mahu berjaya kita hendaklah menentukan arah tuju kita lebih awal. Dengan mengunjungi karnival ini saya dapat mengetahu kerjaya yang ada dan syarat-syarat yang diperlukan. Untuk memasuki universiti dipamerkan juga matapelajaran yang perlu kami lulus dengan baik. InsyaAllah, saya akan lebih berusaha supaya dapat menjadi seorang Guru di masa depan dan dapat melanjutkan pelajaran di Universiti Pendidkan Sultan Idris Kelak.

Syawal pun ikut sama tapi bukannya dimahu tahu apa-apa. Dia lari sana sini mahu mencari tempat bermain saja. Bila tidak jumpa, mulalah dia meragam dan mahu ke Giant sebab di sana ada tempat permainan. Terpaksalah kamui ke Kolombong. Baru di senyum semula. Alahai syawal..



No comments:

Post a Comment